Styrketrening høst 2018- oppstart mandag 24.sept

Styrketrening i gymsal høsten 2018 starter mandag 24/9, altså etter at karuselløpene er avviklet. Tidspunkt i år vil være kl.1830-1930. Litt tidligere enn i fjor, men vi tenker å få til løpetur og/eller skitur i forkant. Det vil ikke være treninger i skoleferier eller prøveperioder. Melding vil bli gitt når det ikke er trening.
Stedet er også i år Heggen vgs.
Mulig at det blir en liten vridning på opplegget, men det vil være sirkeltrening som utgangspunkt.
Vel møtt

Teamkolleksjon- bestilling høst/vinter 2018/19

Team-kolleksjon

Da kjører vi i gang en ny bestillingsrunde med teamklær. Hele kolleksjonen er tilgjengelig og nytt produkt er Trail t-shirt.

 

Nettbutikken stenger 21.09.2018 med forventet levering i uke 44. 

NB: alle som tenker å bestille skidress (hel/2delt) i teamdesign må bestille dette nå for levering til kommende skisesing, da neste bestillingsrunde blir i mars-19. Ps: vi er 7-8stk som har fått levert skidress slik at vi tar denne med på aktuelle arenaer slik at de som lurer på å bestille kan få se/kjenne og event prøve dressen. Den er knalltøff og en veldig bra kvalitet (toppmodellen) til en rimelig pris.

STØRRELSER: Mange har allerede bestilt klær så avtal gjerne prøving med noen som har aktuelt plagg dersom du er usikker på størrelse.

Her er litt informasjon om fremgangsmåte for bestilling; Fortsett å lese «Teamkolleksjon- bestilling høst/vinter 2018/19»

TIPS: 25% rabatt på alle varer i nettbutikk hos Trimtex

Team 6847sin klubbkolleksjon leveres av Trimtex. Via din Teamshop- innlogging har du en medlemsfordel på 25% rabatt på alle Trimtex-varer som bestilles via nettbutikken HER.

  • Alle prisene er satt ned for deg, så du trenger ingen rabattkode, men krever at du er innlogget.
  • Trimtex pakker og sender ordren din 24 timer etter bestilling
  • Gratis frakt på alle ordre over kr 900,-
  • * Medlemsfordelen gjelder ikke på spesialdesign, allerede nedsatte varer eller varer fra andre merker.

Lurer du på noe omkring handelen eller produktene, ikke nøl med å ta kontakt på support@trimtex.no .

RULLESKIKURS sønd 10.juni- basis/ nybegynner

Team 68`47 inviterer til «Basiskurs- rulleski, klassisk stil» søndag 10.juni kl 19-2030.

Dette er et helt grunnleggende kurs for deg som er absolutt nybegynner- enten førstegangs eller veeeeldig lenge siden og vil begynne med rulleski på nytt i voksen alder. Eller om du har litt erfaring men vil bli tryggere på rulleski. Gjennomføring forutsetter interesse, min 4 deltakere, meld på som «skal» via arrangementet her.

Gratis for Team 68`47-medlemmer (innbet for 2018), kr 200,- for ikke-medlemmer. Se ytterligere kursinfo/ påmelding på Facebook- arrangement HER

Ps: Teknikk-kurs for nybegynner/ litt øvet settes opp senere som eget kurstilbud.

Wunjo sports – teamrabatt på produkter

Wunjo Sports innvilger rabatt på sine produkter til Team 6847- medlemmer (Ps: gjelder for de som har betalt medlemskontigent for 2018).

Wunjo er et norsk selskap (med en Harstadmannen Øystein Nygård som hovedgründer) som nylig har etablert seg med en serie produkter innen sekk/vest med drikkeløsninger. Geir Johansen melder; «Jeg har selv kjøpt en X5 sekk og testet den ved et par anledninger. Konklusjonen min er mye sekk for pengene».

Produktene er i utgangspunktet prisgunstige og vi får altså i tillegg 15% rabatt. Bruk https://wunjosports.com/discount/Wunjo6847 , alternativt Wunjo6847 som rabattkode ved handel.

 

Rulleski – TIPS;

Rulleski er glimrende trening for de som ønsker å forberede seg til vinteren og holde skimusklene ved like. Rulleski kalles ofte «langrensspesifikk styrketrening» og det er knall trening for hele overkroppen. For klassisk stil så er det primært staking og staking m/ fraspark som er teknikkene man bruker. Diagonalgang (med eller uten staver) er glimrende balanse- og teknikktrening, men også ganske vanskelig da det setter store krav til balanse og grunnteknikk fra «vanlig» langrenn.

NB: er du nybegynner så vær yderst forsiktig i oppstarten. Det er noe helt annet å gå rulleski og muligheten for å skade seg er relativt stor. Bli vant til rulleskiene og ta det veldig gradvis og velg enkelt terreng for tilvenning i oppstartsfasen. Et rulleskikurs er å anbefale om du er nybegynner og ønsker å bruke rulleski aktivt som treningsform for å bli en bedre skiløper til vinteren.

UTSTYR: her er litt tips ang utstyr;

    • Rulleski: kommer med ulik rullemotstand. Er du nybegynner og skal kjøpe dine første rulleski så er 2er hjul greit= standard rullemotstand. Er du litt øvet skiløper så kan du med fordel kjøre med mere motstand i hjulene= mindre fart, tyngre å gå med og mere effektiv trening. Enten med 2erhjul fremme og 3erhjul bake, 3erhjul på begge eller 4er (= tungt!). Det er mange merker å velge mellom, men om du beveger deg opp i prisleiet 2.200-2.500,- for rulleski inkl. binding og skjermer (f.eks Swix, IDT Sports eller Goldski) så får du en stabil og god rulleski som tåler bruk over mange år. Det er med rulleski som mye annet, det kan være lurt å ikke kjøpe det alle billigste men man trenger heller ikke å kjøpe det dyreste).
    • Staver: man MÅ ha en stav med rulleski-pigg. det kan enten være en stav man bruker om vinteren og bare bytter pigg på, eller at man kjøper en egen stav for rulleskibruk. Rulleskistaven kan gjerne være 2,5-5cm lengre en den du bruker om vinteren.  NB: Vær obs på at rulleski kan gi slitasje/ smerter i albuer pga at motstanden i asfalten er 100%  når man setter staven ned (snø demper stavisettet). Jeg har selv slitt med dette, men da jeg oppdaget og fikk testet StaffanStaven– en rulleskistav med demping- var dette en revolusjon for meg og smerter i albuer ble et null- problem. Fåes kjøpt på nett hos Skistart.no her. Om du tenker å gå rulleski 2 ganger i uken eller mer, så kan denne staven definitivt anbefales- jeg har selv brukt denne staven i tre sesonger- den er «magisk».
    • Øvrig utstyr:
    • Hjelm er et must- på alle rulleskiturer! Bruk sykkelhjelmen.
    • Hansker er også et must- uansett om det er steikvarmt. Om du havner i asfalten så gjør hansker eventuell skade mindre når du må ta deg for. Du kan enten bruke vanlige (gjerne gamle) skihansker. Tips1- klipp av det ytterste leddet på gamle skihansker så har du rulleski-hansker med litt lufting.Sykkelhansker er ikke å anbefale. Tips2- jeg bruker en sykkelhanske fra Biltema til kr 129,- som rulleskihanske- funker fjell!

Fortsett å lese «Rulleski – TIPS;»